Alla inlägg under maj 2013

Av Sanna - 29 maj 2013 14:57

Ska snart dra ner till gymmet för att träna biceps, blir nog i älvängen idag..

Sedan så är det beeptest på fredag, tagga då..!

Tränade bodypump igår, de har sådan dålig luft där i älvängen så jag svettades som ållen jävla gris asså..!

Hade tänkt träna kondition idag oxå lite, får se om jag hinner det för jag har så mycket att plugga på, inlämningar å så... :o

Men nu ska jag äta, ha det å håll humöret på topp med hjälp av träning !


 

Av Sanna - 21 maj 2013 07:59

Nu var det en hel vecka sedan jag skrev här..dålig på det här.

På onsdagen förra vecka testade jag på GRIT på gymmet, asbra pass, förbränner 24h efteråt.

Sedan hade jag vilodag resten av veckan, vet inte vad det är med mig ?! jag hade ingen lust att träna och så var jag så upptagen så träningen fick vänta :o

Igår var jag iallafall ute och sprang ca 8km med både uthållighet och tolerans träning, riktigt segt men gött ! får ta i riktigt ordentligt för att ta igen förra veckans vila! Blir så arg på mig själv att jag inte orkade ??!!

Och igår fick jag såklart problem med höfterna igen efter att jag sprungit, skit asså! det går inte bra nu :(


Idag ska jag iallafall träna bodypump runt 7 för att starta veckan på bästa sätt! Innan och efter ska jag plugga röven av mig!


Men först skola, ha det och ta det

träna lugnt.

Av Sanna - 14 maj 2013 21:15

Träningen i torsdags gick extremt bra, brände dryga 800 kalorier under de två timmarna.

Efter att det varit så¨varm och jag använt mina sommarskor så fick jag skoskav och den ena skoskavsblåsan gick sönder och är fortfarande besvärlig men nu bättre. Men i helgen gjorde det så ont att ha på sig skor så jag kunde inte gå ut i spåret och springa.sadface. Men på lördagen ställde jag mig på crosstainer inomhus i cirka 40 minuter, brände iaf dryga 300 kalorier. Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig precis.

Igår började den nya veckan, vecka 20 och mitt skoskav är mer eller mindre läkt.

Igår var jag på gymmet och tränade biceps, det sega var att jag glömde sätta på pulsklockan och kom på det 10min efter jag börjat......smartSanna

Idag sket jag i skoskavet och begav mig ut på en ordentlig löptur. Blev sammanlagt 922 kalorier och jag tog mig runt 12 km, men sprang i 9km eftersom jag följde oscar till träning och nervarvning.

Det var riktigt segt idag, kände att jag inte sprungit på en hel vecka, men imorgon ska jag ut igen! woooho !


A i betyg i ämnet Bild, de du, fyfan va bra jag är ! :D

Köpte skor till balen i helgen oxå! här nedan.

 

Resultatet av träningen i torsdags, bodypump och bodybalance.   Resultatet av träningen idag, medelhastighet och maxhastighet. sprang snabbare än vanligt idag, hade asbra musik att springa till i öronen ! kanon    


Trana lugnt och ät rätt! Love carbohydrates   



Av Sanna - 9 maj 2013 13:43

Gårdagen var väldigt härlig faktiskt. Åkte med tåget till gymmet och tränade bröst, kände inte så mycket, jag hittar aldrig bröstmuskeln.. men idag har jag världens träningsvärk så det måste ha tagit fast jag inte kände det..konstigt.

Efter träningen skulle jag o oscar cykla hem och det börjar ösregna..typiskt. När vi kom hem 20 min senare var vi plaskeblöta..hahaha

vi åt tacos till lunch och tog sedan moppen till skolan där vi kollade på en film i 2,5 timma.

varför gick vi ens dit? men det var en bra film iaf fast jag fick lite träsmak i ruuumpan efter att ha suttit på ett bord sålänge ;)


Idag ska jag till gymmet och träna bodypump och sedan bodybalance. torsdags standard.

hoppas det tar regält idag, taggad som fan !!

                                            Träna lugnt, ha det!


Av Sanna - 7 maj 2013 22:26

vet ni??? Sanna Adielsson var idag med på en fotbollsträning... har inte spelat på kanske 7-8 år och idag övertygade mina kompisar mig att vara med.. ;) hahaha det gick väl sådär, men sämst var jag inte :D

Hade egentligen vilodag menmen det var så fint väder osv så jag var med på träningen. Nu har jag ont i ben och fötter...mer om det ngn annan dag.


Letade sommarjobb idag, inget napp än...

sket svårt att söka ju.


Imorgon ska jag upp tidigt och gymma med oscar,sacke,mathilda. triceps och bröst står på schemat.

sedan 2,5 timmas skola för att sedan gå hem och plugga eller typ äta. Börjar 12.30 imon.



Ska regna imon så blir nog ingen löptur, men vi får se, helt slut i benen oxå. ska försöka hålla godislöftet imorgon oxå.


Träna lugnt, hörs :)

#fitforlife with sanna

Av Sanna - 6 maj 2013 20:04

orienteringen idag gick riktigt bra, jag och rickard hittade 7 stycken under 45 minuter, blev riktigt svettig oxå! kom upp i 487 kalorier totalt :D Efter skolan tränade jag biceps på gymmet i cirka 45 minuter. Brände ca 240 kalorier och det brände rejält i bicepsen..problemet blir hur jag kommer klara att hålla uppe armen under nationella imorgon..haha

När jag fyllde år fick jag choklad som sagt och den är snart slut, 3 av 6 chokladkakor försvann under helgen så tidigare idag bestämde jag mig för att hålla med ifrån gottigheterna ända tills på fredag. och om man ska ha ett sådant mål så ska man inte ha framme chokladen på bordet där man ska plugga...fyfan jag kunde inte hålla mig ! fyyy! men nu har jag lagt undan den så jag börjar om nu och gör det offentligt, "inget mer godis(choklad) förens på helgen".

    Idag efter gymmet tog jag och oscar en glass och satte oss i solen och väntade på bussen. riktigt gott med en magnum efter träning. Om jag inte redan sagt det så tränar jag inte för att bli smal, utan för att få bättre kondition och för att bygga muskler. smalheten får man på köpet när man springer mycket, men det är inte vad jag strävar efter alldra mest. Man behöver fett för att kunna bygga muskler, annars finns det inget som musklerna kan ta ifrån och omvandla till muskler. nästa muskelgrupper jag tänker sats på att bygga upp är ben eftersom jag vill kunna springa snabbare och längre. och med ett par starka ben hoppas jag komma fram fortare, det blir mer att flytta men även mer att förbränna osv.

    Har ett arbete i skolan på bilden, då ska man ta kort på hur man vill vara och hur man vill se ut i framtiden eller i nuet osv. Så idag tog jag kort på gymmet..målet med mitt liv är att vara fitforlife och alltid hålla igång för att må så bra som möjligt! jag vill ha stora muskler så att ta kort i muskelcentrumet på gymmet verkade självklart!

    Denna veckan har jag inte riktigt bestämt mig vad jag ska träna osv, men på onsdag ska jag till gymmet för att träna triceps och bröst men sedan vet jag inte riktigt vad jag hittar på...eftersom det är långhelg blir det antagligen mycket ut och springa, ska försöka hinna med både snabbhet, tolerans och uthållighetsträning utomhus. Imorgon ska det bli riktigt varmt så då tror jag att jag står över träning och för att jag kände att jag var helt slut i hela kroppen efter gårdagens löpning. Men i helgen så ska det bli lite svalare så då ska jag iaf ut i spåret.


Första bilden är till bildinlämningen. men ska redigera den lite i färger och så så att den blir skarpare :o

Ska jag ta den eller ta en ny?  åh nej det är inte fett det är muskler :D :D :D


 

       

Ha det och träna lugnt ! :)


Av Sanna - 5 maj 2013 23:11

Denna veckans träning har gått hyfsat..men jag klarade mig igenom både en toleransträning och en snabbhetsträning som jag innan inte brukade göra.. men jag måste förbättra både konditionen och snabbheten inför Beeptestet, annars kommer jag inte klara att springa på de nivåer som jag vill uppnå..
I fredags fyllde ju lilla jag år, då åt jag mkt tårta, glass, bulle och kakor...inte bra men man fyller ju bara år en gång om året. Fick ungefär 90% träningsgrejer.. *gymkort för ett år *träningsbyxor (3/4 och ett par långa) *träningslinne *träningströja *träningsbälte som man har vattenflaskor i *polar fotsensor (talar om hur långt jag springer och hur fort osv, tillbehör till min pulsklocka) *träningssockar Och så fick jag choklad och några energikällor om man ska springa långt typ.
Idag var jag ute och sprang 9km, var riktigt jobbigt faktiskt, vet inte vad det har varit med mig denna veckan :o allt har varit så jobbigt och jag orkar inte alls lika mycket som vanligt?? Kanske inte ätit rätt mat...kan nog vara så..hahaha, chokladbit efter chokladbit osv.
Ny vecka imorgon, tagga gymmet och orientering i skolan ! Gooooo ??

Av Sanna - 2 maj 2013 21:45

Idag var veckans största vilodag, cyklade till skolan på sin höjd.. Jag behövde plugga så jag var tvungen att ta ledigt från träningen osv.

Igår när vi hade röd dag och lediga från skolan tränade jag tolerans träning i uppförsbacke. Det var riktigt tungt, men nästa gång höjer vi tempot ytterligare och ökar till fler ruscher och mindre vila osv. fick dock inte upp maxpulsen sist, som ioförsig är bra..men jag vill så gärna se vad jag kommer upp i för puls. har innan kommit upp i 213 men kom bara upp i 201 sist.

Imorgon tänkte jag gå upp tidigt och ta en morgonpromenad på cirka tjugo minuter innan frukost för att förbränna lite eftersom jag vilade idag.

Sedan har vi idrott i skolan, orientering står på schemat. Men det blir nog bra ändå, får försöka springa så mycket som möjligt för att hålla upp pulsen och verkligen tänka att det är bra för konditionen det med. Men att läsa kartan är ingen konst för mig, har inte varit innan iaf...


På lördag ska jag försöka få mig tiden att gå ut och springa, får se om jag hinner med det.

På söndag ska jag iaf ut eller till gymmet, ska fan röra på mig efter all tårta som jag kommer äta imon ! :D

Imorgon blir jag 16 år, jeppiey! ha en trevlig kväll och träna försiktigt.

Följa mig gärna på instagram: @sannamariaxd

 

 

~Det finns tusentals sjukdomar men bara en hälsa~

 

 

Presentation


Vad är ditt mål i livet ? Har du några mål som hjälper dig på vägen?
Mina mål är framgång, lycka och kärlek.
Skriver om mina framsteg och mina mål, både stora och små.

Du får tycka vad du vill, enjoy!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards