Alla inlägg under februari 2013

Av Sanna - 7 februari 2013 20:07

Skrev en novell i svenskan. tänkte dela med mig av den eftersom så många sa att det var så bra  



Varma sommarkvällar

Det är en varm sommarkväll och Alice tar sitt sista dopp för kvällen. Hon har tänkt på Hannes hela dagen och bara väntat på att det ska bli mörkt. Det är alldeles underbart väder ute, det är just för sådana kvällar som denna som hon älskar att följa med till sommarstugan på Öland.

Denna kväll kommer bli en kväll som hon sent ska glömma, hon ska träffa Hannes. Hannes, killen i grannstugan som flyttade in förra sommaren. Förra sommaren hade varit den roligaste på länge tyckte Alice. De två hade kommit varandra väldigt nära, de hade i slutet av sommaren bestämt att de skulle ses nästa sommar igen för att undersöka känslorna för varandra ytterligare. Och det är nu det gäller, Hannes skickade ett sms att han var färdig om fem minuter. Det pirrar en aning i Alices mage, hon har inte träffat honom på så länge och vad de har bestämt att göra denna sommaren är en aning nytt och spännande för henne. Alice har nämligen aldrig kysst en kille förut, aldrig ens rört en kille på det sättet. Hon har legat sömnlös flera nätter och tänkt på Hannes djupa mörka ögon som förändras till ljusbrun i den starka sommarsolen. Hon vet exakt hur de förändras, hur de ändrar färg först längst mot pupillen och sprider sig utåt ända längst ut i irisens kant. Och idag ska hon äntligen få träffa honom och få försvinna in i hans djupa ögon och få uppleva den känslan som hon bara upplevt en sommar innan, kärleken.


Där kommer hon, med sitt solblekta hår, sina ljusblå ögon som Hannes aldrig kommer att glömma. Hon har blivit längre under året som gått. Men det är inte bara Alice som blivit äldre och mognare, Hannes har tränat under hela året och växt minst åtta centimeter på längden. Och där står de, bara några meter ifrån varandra och tittar in i varandras ögon..

-Hej, stammar Hannes fram efter ett tag.

-Vad lång du har blivit, skrattar Alice fram.

Hannes ler, hon är så fin där hon står och ler. Han vill kram henne, känna henne nära, känna att hon bara är hans. Men det går inte för Hannes har redan en flickvän. Han har under året som gått blivit väldigt populär bland tjejerna, tjejerna hade flockats runt honom när han kommit tillbaka efter sommaren. Han hade fått så mycket uppmärksamhet så han inte visste hur han skulle bete sig, han var inte alls van vid så stor uppståndelse. Och så hade det bara blivit så att han blivit tillsammans med en tjej som tydligen ville ha just honom, jättemycket verkligen, han kunde inte säga nej. Och det var ju denna sommaren som han och Alice skulle bli ett par, hur ska Alice kunna förstå, hur ska han berätta att han är tillsammans med en annan.


De börjar gå mot havet, Alice märker att Hannes grubblar över något.

-Varför är du så tyst, har det hänt något?

-Nej, nej ingenting, svarar Hannes snabbt.

Tystnaden lägger sig runt dem, de går tysta längs med grusvägen ända fram till strandens kant. Hannes stannar tvärt och vänder sig mot Alice.
-Jag måste berätta en sak för dig, jag har redan en tjej.

Alice blir väldigt chockad, men det är ju klart han har en flickvän nu när hon har sett fram emot denna sommaren, denna sommaren som skulle bli den bästa. Hon hatar honom, hatar, hur kunde han göra såhär?! De som hade bestämt!

Hannes märker hur Alices humör förändras till det värre.. Vad ska han säga, hur ska han få henne att lugna ner sig?

-Det är dig jag vill ha, ingen annan! Det bara blev så, jag har inga känslor för henne, du vet att jag inte kan säga nej! nästan skrek Hannes ut.

-Men hur kunde du, vi hade ju bestämt?

-Ja, det är ju det jag säger, du är den enda för mig! Jag kan ringa henne nu och säga att det är slut, jag kan göra det om du vill..

Nu börjar Hannes få lite smått panik, vad är det han har ställt till med. Varför kunde han bara inte ha sagt nej från början. Han ville inte egentligen, det är Alice han har legat och tänkt på varje kväll, inte hans nuvarande tjej.

Hannes gör ett sista försök och lägger händerna runt Alice perfekta midja och ser henne rätt in i ögonen.

-Du är den enda för mig, du är min Alice, jag älskar dig!


Hannes står nu så nära så Alice kan känna hans varma ljuva doft som hon känner igen från i somras. Hon kan inte längre vara arg på Hannes. Hon vet att han inte kan säga nej, han är skitdålig på det. Och bara det att han reagerade så stark och blev så orolig betyder att han verkligen bryr sig. Hon kan till och med tro att han menar det han sa, att han älskar henne. Hon gör nu det hon väntat hela kvällen på att göra. Hon sträcker ut armarna och lägger händerna bakom hans nacke, trevar sig närmare, blundar och kysser honom. Hans läppar är så mjuka, så varma, kanske lite förvånade. Hannes slappnar tillslut av, drar henne tätare intill sig, blundar och kysser tillbaka. Det pirrar i hela Alice kropp, från topp till tå. Är det såhär det känns att vara kär? Alice som tidigare tvekat, vet nu, att denna sommaren kommer att bli den bästa i hennes liv.


skriven av sanna adielsson.

Bedömning: A


 

  

Puss

Av Sanna - 7 februari 2013 19:33

vem och vad ska denna bloggen handla om?


så fucking tråkigt att jag inte kan blogga ordentligt, men jag har ju ett livfullt liv att skylla på.. har egentligen inte tid nu, måste skriva på idrottsarbetet så jag slipper på lovet!


Ska den handla om träning och motivation, det jag kan något om? Tränar ju 5 gånger i veckan på gym. Så tråkigt att skriva om hur skoldagen gått hela tiden... kan inte stänga ner bloggen ifall jag ångrar mig. Du vet när man inte kan slänga något som man kanske behöver om ett år eller så... IFALL man skulle behöva den.

Vet ni, eller har ni missat detta? jag och Oscar firade för exakt en månad sedan ett år tillsammans. Så lycklig är jag, det bästa är att våra känslor bara blir starkare och starkare för varje dag som går. Han är verkligen världens bästa kille, den enda för mig.. hihihi kärlek är en stark känsla. men att älska någon är ännu större, jag älskar honom av hela mitt hjärta.

  

nu är det allvar som gäller..

lite skolarbete SKA jag hinna med idag!

sedan family guy :D !

ha det, puss

Presentation


Vad är ditt mål i livet ? Har du några mål som hjälper dig på vägen?
Mina mål är framgång, lycka och kärlek.
Skriver om mina framsteg och mina mål, både stora och små.

Du får tycka vad du vill, enjoy!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards